De Veiligheid

Veiligheid is belangrijk. In de eerste plaats voor jezelf en je ploeggenoten, maar ook voor het behoud van ons kostbare materiaal. Roeien is een veilige sport. De kans op (acute) blessures is vrijwel nihil. De boten zijn weliswaar rank maar de techniek, discipline en regels zorgen ervoor dat de kans op omslaan zeer klein is. Daarbij roei je alleen in die boten waarvoor je een diploma hebt behaald.

Mocht het ooit tòch gebeuren dan is het belangrijk dat je goed in open water kunt zwemmen. Overigens.... bij de cursus skiff 1 is omslaan - en weer inklimmen een onderdeel van de opleiding

veiligheidskleding

Winterroeien

In het winterseizoen roeien we gewoon door. We roeien dan vooral in meerpersoonsboten. Alle roeiers, inclusief de stuurman/vrouw, zijn dan verplicht een zwemvest te dragen. Deze zijn op de vereniging aanwezig. Bij temperaturen onder het vriespunt en/of bij een wind harder dan 4 Bft roeien we niet.

In het winterseizoen organiseren we ook trainingen op onze ergometers, zodat je, ook in de winter, binnen kunt werken aan je roeitechniek en -conditie.

3r1a0647 2