De SIT-BACK

De SIT-BACK is de officiele nieuwsbrief van de vereniging. Deze ontvang je elke maand per e-mail. Zo lees je in de SIT-BACK de besluiten van de algemene ledenvergadering en van de bestuursvergaderingen. Verder natuurlijk de gebruikelijke informatie over de verenigingsactiviteiten. We proberen zoveel mogelijk de geschreven informatie via de SIT-BACK te communiceren. Dus mis hem niet!

Je kunt natuurlijk zelf ook een stukje schrijven voor de SIT-BACK, bijvoorbeeld over een tocht die je hebt geroeid. Dat stuur je dan, het liefst met een foto, naar de redactie van SIT-BACK, De naam van de redacteur staat op de laatste pagina van de SIT-BACK.

Hoewel de naam SIT-BACK doet vermoeden eens lekker onderuit te kunnen gaan zitten, is het in werkelijkheid een term uit de roeisport. De sit-back, ook wel 2e stop genoemd, is een balansoefening. Als de boot voldoende snelheid heeft, doen we de sit-back. We zitten nog achterover, bladen los van het water en de boot vaart door in een perfecte balans. De sit-back is daarmee de weerspiegeling van de haal, die hieraan vooraf ging. Als we een goede balans hebben, was de haal ervoor geslaagd.

De SIT-BACK is een weerspiegeling van het voorafgaande en een vooruitblik op wat er nog komen gaat.

Hier vind je een speciae uitgave van de SIT-BACK over de Hanzesteden Roeimarathon van 2017

sit-back