Onze boten

In onze botenloods liggen verschillende type boten, van skiffs (eenpersoonsboten) tot de acht met stuurman/-vrouw. Het meest wordt er geroeid in een 'vier met stuurman'. Voor alle boten geldt dat je daar zelfstandig - zonder instructeur - in mag roeien nadat je het bijbehorende examen met succes hebt afgelegd. Enkele boten zijn ingedeeld op gewichtsklasse.

Als beginnend - recreatieve - roeier zit bij ons in een C1, C2+, C3+ of C4+ boot. De C staat voor een wat bredere boot met een kiel eronder en daardor goed stabiel. De getallen slaan op het aantal roeiers. Bij de C2+, de C3+ en de C4+ komt daar nog de stuurman of stuurvrouw bij.

Wil je meteen al ambitieus en sportief aan de slag, da begin je in een skiff, een 1 persoons 'gladde' boot. Deze boten zijn smaller, vaak wat langer en hebben geen zichtbare kiel aan de buitenkant. Ze zijn daardoor sneller maar ook minder stabiel. Om erin te kunnen roeien heb je dus meer ervaring en vaardigheid nodig.

In de loop van de tijd heben we een vloot opgebouwd die loopt van de skiffs tot de meerpersoons gladde boten en de C+ boten met een plek voor een stuurman of vrouw.

Het is ook mogelijk om een eigen boot (meestal skiff) in onze loods te stallen. Wil je hierover meer weten, neem dan contact op met onze secretaris

3r1a0795
3r1a0777